FORMULATION AND EVALUATION OF MARKETING BANK STRATEGIES

MARIANA GEORGIEVA ASSENOVA

 

Abstract

Banks use many and various strategies in their activities. These strategies can be both in the areas of strategic and operational management. The current article examines the strategies which banks apply on three levels when implementing market planning. It is important to differentiate between formulating and executing the strategies. Nowadays banks apply the so-called anti-crisis development strategy. It provides for a system of measures and preparation of a promising action plan in a changing environment in order to optimise the bank's operations.


Key words

bank, bank marketing, banking strategies, marketing strategies


JEL Codes: G21


References

Асенова, М. Теоретико-приложни аспекти на стратегическия банков маркетингов мениджмънт, Русе, Авангард принт, 2013
Асенова, М. Маркетинговият подход в приложението на стратегическото планиране в банките, Годишник на ВУАРР, т.ІІ, Академично издателство на Висше училище по агробизнес и развитие на регионите, 2014
Вачков, Ст. Мениджмънт на банките. В. Търново, Абагар, 1996.
Видолова, М, Стратегии на банките в условията на глобализация, Банкови информационни технологии, бр. 2, 2000, с. 15
Младенова, Г. Маркетингово планиране, С., Университетско издателство «Стопанство», 2006
Филип Котлър, Алън Р. Андреасен, Стратегически маркетинг за нестопанските организации, С., 2005, с.81-131
С. Спицын, О. И., О. Я. Спицын. Маркетинг в банке. АО “Тарнекс” 1993
Тулембаева, А.Н. Банковский маркетинг. Завоевание рынка, Учебное пособие, 2-ое изд., Алматы, Триумф «Т», 2007
Уткин Э.А. Управление фирмой. – М.: Изд-во «Акалис». 1996
Хулей Г., Сондерс Д., Пирси Н. Маркетинговая стратегия и конкурентное позиционирование: Пер. с англ. - Днепропетровск: Баланс Бизнес Букс, 2005
Adam, J. H., Logman Dictionary of Business English, 1989, p. 485
Frigo, M., J. Litman, What is Strategic Management, Strategic Management, December 2001
Igor Ansoff, Strategic management, Palgrave Macmillan, 2007
Badoc, M. Marketing management pour la banque et l’assurance europeennes, Paris, 1986
Kaplan, R., D. Norton, The Balanced Scorecard: Measures that Drive Performance, Harvard Business Review, January-February 1992, p. 71-79
Meyer, D., M. Markiewicz, Developing a Balanced Scorecard at Wachovia Corporation, Bank Accounting& Finance, Fall 1997, p. 13
The Strategy Process: Concepts, Contexts, Cases: Global by Henry Mintzberg, Joseph Lampel, James Brian Quinn, and Sumantra Ghoshal, 2002


Full Text: PDF (Bulgarian)

Please publish modules in offcanvas position.