HUMAN RESOURCES – А TOOL FOR EFFECTIVE MARKETING POLICY OF TOURISТ ENTERPRISES

VYARA KYUROVA
DILYANA YANEVA

 

Abstract

Key prerequisite for the creation, reproduction and marketing of quality tourism products are human resources with their knowledge, skills and competencies. They are an important tool of marketing strategy business. The formation of the correct strategic approach which focuses on improving and maintaining their knowledge and skills in marketing help to improve the quality of tourism services and complete satisfaction of consumer needs and expectations. The aim of the paper is to reveal the role of the human factor in the formation of an effective marketing policy.

 

Key words

Marketing, tour operators, travel agencies, customer satisfaction

 

References

Георгиев, Г.,Р. Мадгерова, Въведение в туризма, Унив. изд. „Н. Рилски“, Благоевград, 2010
Грънчарова, Б., Сегментиране на пазара и икономически ползи за фирмите предлагащи туристически продукти, изд. „Славена”, Варна, 2003
Мадгерова, Р., Е. Каращранова, В. Кюрова, Е. Ставрова, Р. Димитрова, Проблеми на малкия бизнес, изд. „Лангов“, Благоевград, 2012
Ракаджийска, Св., Международният туристически пазар и България като туристическа дестинация в периода на прехода към пазарна икономика, изд. „Наука и икономика”, Варна, 2007
Рибов, М., Управление на конкурентноспособността в туризма, 2003
Тончев, Цв., С. Милева, Планиране и развитие на туризма, изд. „Тилиа Букс“, С., 2006

 

Full Text: PDF (Bulgarian)

Please publish modules in offcanvas position.