METHODS OF ANALYSIS AND VALUATION OF INNOVATION ACTIVITIES IN ENTERPRISES

VIKTORIA KALAIDJIEVA

 

Abstract

Innovation activities are one of the main possibilities for increasing the competitive power in contemporary business. In order to restore economic growth, each factor contributing to competitive power improvement, especially innovation activities, is vital. The aim of this paper is to suggest an applicable methodical approach for analysis and valuation of innovation activities in enterprises. The complex character and different aspects of innovation determine a big part of the difficulties which occur in the process of its objective valuation.

 

Key words

Innovation, methods, statistics

 

References

Димитров Б., Е. Каращранова,Статистика за нематематици, 1993, с. 124
Доклад за глобалната конкурентоспособност 2012-2013 г.,
Изследване на предприемачеството и перспективите за развитие на иновациите в МСП (2012-2013)
Каращранова Е.,Интерактивно обучение по вероятности и статистика, Унив. изд. “Н. Рилски“, Благоевград, 2010
Класация на Иновационния съюз 2013 г.
Кюрова, В., Методика за анализ и оценка на влиянието на сезонността върху конкурентоспособността на предприемаческия хотелиерски бизнес,
Предприемачество и клъстерно развитие, 2010, с. 29
Макарова Н., В. Трофимец, Статистика в Excel, Москва, 2002, с.268-270
Стоименова Е., Измерителни качества на тестовете, изд. НБУ, С., 2000

 

Full Text: PDF (Bulgarian)

Please publish modules in offcanvas position.