ACTUALITY OF THE ANDRAGOGICAL MODEL FOR EDUCATION OF ADULTSIN THE CONTEXT OF THE “LIFE-LONG LEARNING” CONCEPT

MARIA KICHEVA-KIROVA

 

Abstract

The increasing meaning of education for adults is a well-known fact. There is no country around the world which to be less or more obliged to the education because of its technological, social – economic and cultural progress, as well as there is no country which further development not to be related to the education. There has been noticed a new tendency for changes in the education of adults and its establishing in an organizational and material sense expressed by enlarging the net of institutions directed exceptionally to the adults, In the present century the sociologists bring in very important role for the education of adults by enlarging the variety of programs offered to them. As a sequence of that global process, an increasing circle of realities has been faced which can not be found in the traditional education.

Key words

Education, andragogical model, andragogics

 

References

Меморандум за непрекъснато образование, Европейска комисия по образование, Брюксел 2000г..
Стратегия за икономическо и социално обновление на Европа, Европейски съвет от Лисабон 2000г.
Национален доклад по меморандума на ЕК ”Ученето през целия живот”
Образование за всички-състояние и проблеми, Научен доклад на МОН и НИО
Препоръка на Европейския парламент и на Съвета за утвърждаване на Европейската квалификационна рамка за учене през целия живот, Пояснителен меморандум
План за действие относно обучението за възрастни „Всяко време е подходящо за учене”, Съобщение на комитета до Съвета, Европейския парламент, Европейския икономически и социален комитет и Комитета на легионите.

 

Full Text: PDF (Bulgarian)

Please publish modules in offcanvas position.