FEATURES OF PR AND NEED THEIR CONSTRUCTION OF CREATIVE DIALOGUE OF COMPANIES BREWING WITH THE AUDIENCE

DINKA ZLATEVA

 

Abstract

IP specific communication technology builds a dialogue with the audience .Discovered the advantages of this communication tool, brewing companies increasingly include it in their application communication mix. Concern to the society and the occupation of social position attracts people's attention and makes it possible to gain their support and to create a sense of ownership in a particular cause. Consumer awareness for the active participation of companies in such initiatives creates favorable conditions for their development and gives an impulse to the public actively involved in campaigns undertaken. The management of IP communications requires professionalism and a good knowledge of the characteristics of IP technology for successful adaptation of corporate behavior towards behavioral psychology of consumers.

 

Key words

Characteristics, ethical issues of IP, IP online, self

 

References

Бернс, Б., Пъблик рилейшънс и журналистика – битка за демокрация? В: Публична комуникация, глобализация и демокрация. С., ФЖМК, 2006.

Кръстев, Св., Рекламата – къде, кога, как?, Инкоминтелект, С., 1993

Райков,З., Пъблик рилейшънс и реклама, С., 1997

Съюз на пивоварите в България, Европейският проект за обществена
отговорност – приоритет на саморегулацията в пивоварната индустрия. Добра практика за отговорни търговски комуникации, изд. „Калем 5“, С., 2008

Филева, П. Маркетинг и пъблик рилейшънс. – В: Пъблик рилейшънс реклама,1996

Black,S. Introduction to Public Relations. London: Modino, 1989

Jefkins,Fr. Public Relations. Business Handbook.Pitman Pub.,L.,1992

Георгиева, Кр. (2012), Къде е истината в медиите?, Извлечено на 20.05.2012 от
http://kremenageorgieva.blogspot.com/

Королько, В., Основы паблик рилейшнз,(2001) Извлечено на 15.09.2011 от http://yanko.lib.ru/books/cultur/korolko-pr.htm

Устав на БДВО,
www.bdvo.org/downloads/ustav0.pdf

Online библиотека за добра практика в търговските комуникации, Съюз на пивоварите в България, Извлечено на 10.12.2011 г. от
http://www.library.pivovari.com/main/gps-ubb-2.html

PRактики, бр.30, 12.07.2011, Информационно издание на БДВО, Извлечено на 10.09.2011 от
http://test.bdvo.org/test/wpcontent/uploads/2012/02/PRaktiki_Newsletter_12_07_2011_Special_Edition2.pdf

81% от страните в ЕС със системи за саморегулация на бизнеса,(2008),
Извлечено на 23.09.2011 г от
http://19min.bg

 

Full Text: PDF (Bulgarian)