THE INFLUEN OF THE PROCESSES OF GLOBALIZATION AND OF THE EUROPEAN INTEGRATION ON THE MARKET OF EDUCATION SERVICES IN BULGARIA

VERIANA BOEVA

 

Abstract

During the last decade the processes of globalization and European integration change the economical environment and society and set for them new priorities. They determine as threats of most strong competition, such as opportunities of new ideas realization in area of high education and second education, collaboration between the universities and business organizations and expansion of the high-technologies market.

 

Key words


Globalization, European integration, Market of Education Services

 

References

Богданов Д., Научно обслужване на развитото гражданско информационно
общество, Списание на БАН, кн. 4-6, София, 2001
Боне Ж., Оценяване на образованието в Европейския съюз: политика и
методология, Стратегии на образователната и научната политика, 4/2004,127
Дуранкев, Б., Маркетингово управление на висшето образование,
Университетско издателство “Стопанство”, С., 2004
Манов, В., Българското висше образование – икономически аспекти и
приоритети в процеса на присъединяване, http://econ.bg/analyse.html
Недялкова, А. Глобализацията – нищо фатално. Варна, ВСУ „Черноризец
храбър”, 2002
Нейкова Р., Глобализацията и нейната инвазия върху националните
икономики, Издателство. ЕКС-ПРЕС Габрово, 2008
Портър М., Конкурентното предимство на нациите, Класика и стил, С., 2004
Хаджиниколов, Д., България е джокер в Лисабонската стратегия, В-к Стандарт,
бр. 4700, 8.02.2006 г., www.standartnews.com].
Взаимодействие УНИВЕРСИТЕТ–БИЗНЕС в условията на присъединяване на
България към ЕС, Изследователски проект, Авторски екип – преподаватели от
кат. МИО И БИЗНЕС, с ръководител на проекта и на екипа проф. д.ик.н. Бистра
Боева, УНСС, София, 2004
Годишен доклад 2006 на Европейската комисия за напредъка в повишаването
на растежа и заетостта, www.europe
Национален план за развитие на Република Българияза периода 2007-2013 г.,
http://www.eufunds.bg
European Commission (1996). Teaching and Learning: Towards the Learning
Society. White paper COM (95) 590 final.
Trogele U., Strategische Marketing für deutsche Universitäten, Europäische Verlag
der Wissenschaften, Frankfurt am Mein, Bd./Vol. 1761, 1995
West, Ch. M. (2005). World Class Universities: American Lessons. International
Higher Education, The Boston College Center for International Higher Education,
No. 38: 6-7.

 

Full Text: PDF (Bulgarian)

Please publish modules in offcanvas position.