INTERNATIONAL MARKETING AND MARKETING STRATEGY
EMIL V. HIMIRSKI
Abstract
The modern business is characterized by an increasing globalization of the markets of goods and services. Different terms are in use for describing of the marketing activities which are being performed in a more than one country, such as “international”, “multinational” or “global” marketing. The differences in these terms refer to the geographic scope of the activities and to the way in which business is being done.
Key words
international marketing, marketing Strategy, motivations, tendencies
References
Верн Терпстра & Рави Сарати. Международен маркетинг, С.2002
Ф.Котлър, Управление на маркетинга: Структура на управлението на пазарнато предлагане, Класика и стил, 2002
Ф.Котлър. Маркетинг съвети от А до Я, Класика и стил, 2005
Тед Левит за маркетинга, Класика и стил, 2004
Eмил Химирски, Международен икономикс, УИ Стопанство, 1991
Frank Bradley, International Marketing Straregy, 5 th. ed. FT Prentice Hall, 2005
Kotabe & Hensen, Global Marketing Management, 4 th. ed., John Wiley & Sons, 2007
Isobel Doole & Robin Lowe, International Marketing Strategy, 5 th. ed. South West Educational Publishing, 2008
O.C.Fereell & Michael Hartline, Strategy, 4 th. Ed., McGraw Hill, 2007
Прайд& Феръл, Маркетинг: концепции и стратегии. Форком, 1996
Емил Химирски, Икономика на развитието, УИ Стопанство, 2006
Ю. Узунова, Б. Василева, Международни маркетингови интервенции: базови конструкции и анализи, Ромина, 2004
Стефан Христов, Стратегически маркетинг, УИ Стопанство, 2002
Full Text: PDF (Bulgarian)