INTERNATIONAL MARKETING AND MARKETING STRATEGY

EMIL V. HIMIRSKI

 

Abstract

The modern business is characterized by an increasing globalization of the markets of goods and services. Different terms are in use for describing of the marketing activities which are being performed in a more than one country, such as “international”, “multinational” or “global” marketing. The differences in these terms refer to the geographic scope of the activities and to the way in which business is being done.

 

Key words

international marketing, marketing Strategy, motivations, tendencies

 

References

Верн Терпстра & Рави Сарати. Международен маркетинг, С.2002

Ф.Котлър, Управление на маркетинга: Структура на управлението на пазарнато предлагане, Класика и стил, 2002

Ф.Котлър. Маркетинг съвети от А до Я, Класика и стил, 2005

Тед Левит за маркетинга, Класика и стил, 2004

Eмил Химирски, Международен икономикс, УИ Стопанство, 1991

Frank Bradley, International Marketing Straregy, 5 th. ed. FT Prentice Hall, 2005

Kotabe & Hensen, Global Marketing Management, 4 th. ed., John Wiley & Sons, 2007

Isobel Doole & Robin Lowe, International Marketing Strategy, 5 th. ed. South West Educational Publishing, 2008

O.C.Fereell & Michael Hartline, Strategy, 4 th. Ed., McGraw Hill, 2007

Прайд& Феръл, Маркетинг: концепции и стратегии. Форком, 1996

Емил Химирски, Икономика на развитието, УИ Стопанство, 2006

Ю. Узунова, Б. Василева, Международни маркетингови интервенции: базови конструкции и анализи, Ромина, 2004

Стефан Христов, Стратегически маркетинг, УИ Стопанство, 2002

 

Full Text: PDF (Bulgarian)