DISTRIBUTION POLICY OF THE HOTEL BUSINESS
VYARA KYUROVA
Abstract
One of the most important challenges that the entrepreneurial business in the hotel industry faces, especially in the current times of crisis and highly competitive environment, is how to market its products. The distribution policy is therefore of primary significance for the condition and development of the entrepreneurial activity in the hotel industry. It is a major factor in the marketing policy of the hotel. In this context, the aim of this paper is to identify the main problems of the distribution policy of the hotel business. The analyses and conclusions on the so stated problem are based on data from a survey of 67 hoteliers in the administrative district of Blagoevgrad.
Keyword(s)
distribution policy, hotel business, distribution channels
References
Доганов, Д., Маркетинг в туризма, Princeps, Варна, 1994
Маринов, Ст., Дистрибуцията на България като туристическа дестинация, Туристически пазар, август 2004
Маринов, Г., Мл. Велев, О. Гераскова, Икономика на предприемаческата дейност, Информа Интелект, С., 2001
Прайд, У., О. Феръл, Маркетинг: Концепции и стратегии, ФорКом, С, 1994
Ракаджийска, Св., Т. Дъбева, Ст. Маринов, Ст. Иванов, Т. Дянков, Препозициониране на туристическа дестинация България, Наука и изкуство, Варна, 2005
Ракаджийска, Св., Ст. Маринов, Маркетинг в туризма, Наука и изкуство, Варна, 2004
Сарафанова, Е.В., А. В. Янцук, Маркетинг в туризме, Инфра-М, Москва, 2011
Синяева, И. М., С. В. Земляк, В. В. Синяев, Маркетинг в предпринимательской деятельности, Дашков и К, Москва, 2013
Синяева, И. М., В. В. Синяев, В. М. Маслова, Управление маркетингом, Москва, 2011
Янева, Д. Възможности за намаляване на влиянието на сезонността върху заетостта в хотелиерския бизнес (дисертация), Благоевград, 2013
Blythe, J., Essentials of Marketing, Prentice Hall, 2005
Full Text: PDF ( Bulgarian)