DISTRIBUTION POLICY OF THE HOTEL BUSINESS

VYARA KYUROVA

 

Abstract

One of the most important challenges that the entrepreneurial business in the hotel industry faces, especially in the current times of crisis and highly competitive environment, is how to market its products. The distribution policy is therefore of primary significance for the condition and development of the entrepreneurial activity in the hotel industry. It is a major factor in the marketing policy of the hotel. In this context, the aim of this paper is to identify the main problems of the distribution policy of the hotel business. The analyses and conclusions on the so stated problem are based on data from a survey of 67 hoteliers in the administrative district of Blagoevgrad.

 

Keyword(s)

distribution policy, hotel business, distribution channels

 

References

Доганов, Д., Маркетинг в туризма, Princeps, Варна, 1994

Маринов, Ст., Дистрибуцията на България като туристическа дестинация, Туристически пазар, август 2004

Маринов, Г., Мл. Велев, О. Гераскова, Икономика на предприемаческата дейност, Информа Интелект, С., 2001

Прайд, У., О. Феръл, Маркетинг: Концепции и стратегии, ФорКом, С, 1994

Ракаджийска, Св., Т. Дъбева, Ст. Маринов, Ст. Иванов, Т. Дянков, Препозициониране на туристическа дестинация България, Наука и изкуство, Варна, 2005

Ракаджийска, Св., Ст. Маринов, Маркетинг в туризма, Наука и изкуство, Варна, 2004

Сарафанова, Е.В., А. В. Янцук, Маркетинг в туризме, Инфра-М, Москва, 2011

Синяева, И. М., С. В. Земляк, В. В. Синяев, Маркетинг в предпринимательской деятельности, Дашков и К, Москва, 2013

Синяева, И. М., В. В. Синяев, В. М. Маслова, Управление маркетингом, Москва, 2011

Янева, Д. Възможности за намаляване на влиянието на сезонността върху заетостта в хотелиерския бизнес (дисертация), Благоевград, 2013

Blythe, J., Essentials of Marketing, Prentice Hall, 2005


Full Text: PDF ( Bulgarian)

Please publish modules in offcanvas position.