METHODOLOGICAL ASPECTS OF TRAINING FOR PROBLEM SOLVING

TSVETANA KOSTADINOVA ANTIPESHEVA

 

Abstract

Methodological aspects of training for problem solving are reviewed. Obtaining knowledge, its application and its transformation in experience is analyzed.

 

Keyword(s)

methodology, training, problem solving

 

References

Андреев М. Процесът на обучение, С., Ун. издателство „Св. Кл. Охридски”, 1996

Ганчев И., Нинова Ю., ..., Методика на обучението по математика (обща част), Бл., ЮЗУ, 2002

Петров Д. П. Анализ на дейността решаване на математически задачи, Пл., Сборник на ПУ, 2000

Трашлиев Р. Задачата, С., Печатна база към МНП, 1989

Фридман Л. М. Относно методиката на обучение за решаване на физични задачи, Научни трудове на ПУ „П. Хилендарски” №2, 1991

Якиманска И. Актуальные проблемы социальной психологии, М., 1990


Full Text: PDF ( Bulgarian)

Please publish modules in offcanvas position.