THE ROLE OF MARKETING IN ANTI-CRISIS MANAGEMENT IN HOTEL BUSINESS

VYARA KYUROVA

 

Abstract

Currently, the hotel business works in condition of finance and economic crisis. The crisis turns out negative influence to tourist consumption as well as economic activity of hotel business. Main sense for effective management of this kind of business has learning and knowing the processes, which going along with beginning and running crisis processes and abilities for their overcome. In this kind of condition, main requirement for economic development of hotel business has appeared his active work on the market. For this purpose it is necessary this kind of business to form and proceed marketing policy adequate on changes of inner and outer environment. In this context, the purpose of this working out is to reveal the role of marketing in condition of anti-crisis management in hotel business.

 

Keyword(s)

marketing, anti-crisis management, hotel business

 

References

Анастасова, Л., Предизвикателства пред съвременния маркетинг: изводи за българските фирми в условия на засилена глобална конкуренция, сп. Икономически алтернативи, бр. 2, 2010

Димитрова, Р., Техники за развитие на конкурентоспособността на предприятието, В: Проблеми на малкия бизнес, Лангов, Благоевград, 2012

Друкер, П., Эффективное управление. Экономические задачи и оптимальные решения, Гранд- Фаир Пресс, Москва, 2002

Иванов, В. В., А. Б. Волов, Антикризисный менеджмент в гостиничном бизнесе, Инфра-М, Москва, 2010

Мадгерова, Р., Управление на маркетинга, В: Организация и управление на малкия бизнес, Лангов, Благоевград, 2012

Пивовар, Е.В., Маркетинг – концепции для решения кризисов, Четврта меѓународна научна конференција «МЕЃУНАРОДЕН ДИЈАЛОГ: ИСТОК-ЗАПАД» (КУЛТУРА, СЛАВЈАНСТВО И ЕКОНОМИЈ), Свети Николе, Р.Македонија - Тамбов, Руска федерация, 2013

Уткин, А., Антикризисное управление, Тандем, М., 2002
Филипова, М., Управление на предприятието в кризисни ситуации, Унив. изд. «Н. Рилски», Благоевград, 2009

Фрайтаг, Р., 2010, Проучвания на десет генериращи пазара, Презентация, във връзка с проект: Схема за безвъзмездна финансова помощ B161PO001/3.3- 1/2008 „Подкрепа за ефективен национален маркетинг натуристическия продукт и подобряване на информационното обслужване” по проект BG161PO001/3.3-01/2008/001-1 "Маркетингови проучвания и оценка на ефективността на националния маркетинг“, Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-
2013, с възложител: Министерствона икономиката, енергетиката и туризма и изпълнител Консорциум АТЦ, http://www.mi.government.bg/bg

Чернявський, А., Антикризове управлiння пiдприэмством, К., 2006

 

Full Text: PDF (Bulgarian)

Please publish modules in offcanvas position.