CORPORATIVE CULTURE AND PERSUASIVE COMUNICATION IN PR OF THE COMPANIES
RUMJANA MODEVA
Abstract
The basis of the article is the data for development of the world economy and contemporary facts which concerning the global advance of the corporative organizations of the international markets. The aim of the contents is introduction of the basic rules which characterize persuasive communication of PR communication for keeping and development of the consumer’s interest in the dynamic of the globalization.
Key words
corporative culture, persuasive comunication, public relations (PR), companies
References
Колинс, Дж., Пътят към величието. С., 2003
Нейсбит, Дж., П. Абърдийн, Преоткриване на корпацията, С., 1990
Нордстрьом, К., Й. Ридерстреле, Funky Business /Бизнесът на бъдещето/, Изд. къща „ИнфоДАР”, С., 2003
Райков, З., Корпоративният гражданин, изд. ДАРМОН, С., 2004
Тейлър, Е., "Антропология: въведение в изучаването на човека и цивилизациите", С., 1989
Хьоних, Кр., Вашият наръчник за вземане на решения и постигане на резултати
Шериф, М., Силата на примера, Ню Йорк, 1999
Штейн, Е., Социалното влияние, Ню Йорк, 1991
Сп. „Форчън”, бр. 10, 1993
Kotler, J., J. Heskett, Corporate Culture and Performance. N.Y.: 1992
Paskale, R., The Art of Japanese Management, Penguin Books, 1998
Full Text: PDF (Bulgarian)